29 maja 2024 r. Burmistrz Gminy i Miasta Kleczew wydał zarządzenie nr 0050/42/2024 w sprawie przedstawienia raportu o stanie Gminy i Miasta Kleczew w 2023 roku i przedłożył raport Radzie Miejskiej w Kleczewie.
Na podstawie art. 28aa ust. 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 2024 r. poz. 609) w debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos. Natomiast zgodnie z art. 28aa ust. 7 ustawy o samorządzie gminnym mieszkaniec,
który zechciałby zabrać głos, składa do Przewodniczącej Rady Miejskiej w Kleczewie pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób. Wzór zgłoszenia został dołączony do tego wpisu. Termin zgłoszenia wynika z art. 28aa ust. 8 ustawy o samorządzie gminnym, który określa, że zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzających dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiony raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącą Rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
Raport o stanie Gminy i Miasta Kleczew w 2023 rok oraz wzór zgłoszenia mieszkańca do udziału w debacie nad raportem do pobrania.