Działając na podstawie art. 6m ust. 2a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996r. (tj. Dz. U. z 2022r., poz. 2519 ze zm.) w związku z podjętą uchwałą Nr LXXVI/566/2023 Rady Miejskiej w Kleczewie z dnia 18 kwietnia 2023r. w sprawie wyboru metody ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty dla nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy wprowadzono nowe stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Zgodnie z powyższą uchwałą od dnia 1 lipca 2023 roku miesięczne stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości zamieszkałych wynoszą:
• 23,00 zł od osoby za miesiąc,
• ustala się zwolnienie z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 0,50 zł miesięcznie od mieszkańca dla właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym, którzy w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zadeklarują, że kompostują bioodpady w kompostowniku przydomowym.
Zgodnie z podjętą uchwałą Nr LXXVI/567/2023 Rady Miejskiej w Kleczewie z dnia 18 kwietnia 2023r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od 1 lipca 2023 roku uległy zmianie terminy uiszczania na rzecz gminy opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Terminy dokonywania opłaty od 1 lipca 2023 roku są następujące:
• za miesiąc styczeń, luty, marzec do dnia 15 marca;
• za miesiąc kwiecień, maj, czerwiec do dnia 15 maja;
• za miesiąc lipiec, sierpień, wrzesień do dnia 15 września;
• za miesiąc październik, listopad, grudzień do dnia 15 listopada.
Zgodnie z treścią ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, każdy właściciel nieruchomości otrzyma w najbliższym czasie zawiadomienie o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyliczonej na podstawie danych wskazanych
w dotychczasowej deklaracji.
Na podstawie art. 6m ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach zmiana stawek nie powoduje obowiązku złożenia nowej deklaracji, a opłata uiszczana będzie w wysokości podanej w zawiadomieniu, które zostanie doręczone do każdej nieruchomości.
Jednocześnie przypominamy wszystkim właścicielom nieruchomości, że wszelkie zmiany związane z ilością osób zamieszkałych (np. z przeprowadzką osób, narodzinami dzieci, zgonami domowników itp.) należy zgłaszać.
tekst: Karolina Macyszyn-Miderska