Już 17 listopada obędzie się otwarte dla przedsiębiorców, instytucji otoczenia biznesu oraz samorządów spotkanie poświęcone transgranicznej sprzedaży online. Myślisz o rozwoju lub zainicjowaniu handlu na międzynarodowych rynkach i szukasz eksperckiego wsparcia? Zapraszamy do Konina. Podczas konferencji nasi prelegenci powiedzą, jak w sposób optymalny wykorzystać e-commerce w budowie strategii ekspansji zagranicznej.
W PROGRAMIE M.IN.:
- Bezpłatna oferta wsparcia ekspansji prezentowana przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu – strategie wejścia na zagraniczne rynki, budowanie przewag biznesowych, praktyczne case study.
- Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
- Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach. Wysłał polskie produkty już do ponad 100 krajów na wszystkich kontynentach, przeprowadził setki audytów kont sprzedażowych.
- Będzie też Dominika Kucińska – Education and Merchant Development Partner z najpopularniejszej w Polsce platformy zakupowej – Allegro, które po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyło dostęp do 32 mln klientów w Czechach, Słowacji, Węgrzech oraz Słowenii i Chorwacji.
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem.
Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
Partnerzy: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie, Konińska Izba Gospodarcza.
tekst: KIG w Koninie
Konferencja w Koninie o zagranicznym biznesie już 17 listopada
Archiwum