Informujemy, że w dniu 15 grudnia 2015 r. Rada Miejska w Kleczewie podjęła nową uchwałę Nr XIV/128/2015 w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki opłaty.
Nowe stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi są następujące:
6,00 zł/mieszkańca/miesiąc – selektywna zbiórka odpadów,
18,00 zł/mieszkańca/miesiąc – nieselektywna zbiórka odpadów.
Zmiana stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi nastąpiła od miesiąca stycznia 2016 roku.
Zgodnie z treścią ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, każdy właściciel nieruchomości zamieszkałej otrzyma zawiadomienie o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyliczonej na podstawie danych wskazanych w dotychczasowej deklaracji. Zawiadomienia zostaną doręczone przed pierwszym terminem płatności zmienionej opłaty.
Opłatę należy uiszczać w następujących terminach:
I kwartał (styczeń, luty, marzec) – termin płatności do 15 marca
II kwartał (kwiecień, maj, czerwiec) – termin płatności do 15 maja
III kwartał (lipiec, sierpień, wrzesień) – termin płatności do 15 września
IV kwartał (październik, listopad, grudzień) – termin płatności do 15 listopada
Przypominamy:
1. Właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć do Burmistrza Gminy i Miasta deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych.
2. Wszelkie zmiany związane z ilością osób zamieszkałych (z przeprowadzką osób, narodzinami dzieci, zgonami osób, itp.) mające wpływ na wysokość opłaty, należy zgłaszać w terminie 14 dni od daty zaistnienia zmiany składając nową deklarację w Biurze Obsługi Interesanta.
3. Do deklaracji w przypadku zmiany liczby osób należy dołączyć dokument potwierdzający dane zawarte w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
1) dokument potwierdzający stałą nieobecność mieszkańca w miejscu stałego zameldowania, wystawiony przez odpowiednie instytucje, w szczególności:
a) uczelnie, szkoły w przypadku studentów, uczniów uczących się w systemie dziennym, zamieszkujących poza gminą,
b) miejscowe urzędy w przypadku zamieszkania w innej gminie, kraju lub w innym miejscu niż miejsce zameldowania,
2) dokument potwierdzający, że mieszkaniec jest objęty opłatą za odbiór odpadów komunalnych w innej gminie,
3) dokument potwierdzający o pracy poza miejscem stałego zameldowania wraz z dokumentem potwierdzającym zamieszkiwanie w miejscu pracy.
W celu uzyskania szczegółowych informacji można kontaktować się z tut. Urzędem pod numerami telefonu (63) 2700-910, (63) 2700-931 lub osobiście w pokoju nr 204 lub 110
Druk deklaracji można pobrać ze strony www.kleczew.bip.pl (zakładka: do pobrania), w Biurze Obsługi Interesanta lub w pok. 204 Urzędu Gminy i Miasta Kleczew.
Zmiana wysokości stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi od stycznia 2016 roku
Archiwum