Zarząd Główny Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP jest członkiem Partnerstwa, które przygotowuje projekt pt. „ E-Centra – Aktywizacja cyfrowa mieszkańców gmin ” na konkurs w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014 – 2020, Działanie 3,1. „ Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych ”
Głównym celem projektu jest podniesienie „ kompetencji cyfrowych ” mieszkańców gmin objętych projektem.
W związku z tym projekt przewiduje bezpłatne szkolenia dla mieszkańców gmin z obsługi komputera, korzystania z internetu, jak również form elektronicznych usług publicznych, zarówno świadczonych na poziomie krajowym, jak
i lokalnym.
Mieszkańcy gmin będą mogli wziąć udział w bezpłatnych szkoleniach przygotowujących ich w sposób praktyczny do korzystania z coraz bardziej powszechnych i niezbędnych w życiu e-usług publicznych w takich obszarach jak np.:
– składanie deklaracji, informacji i innych dokumentów w celu rozliczenia
podatków,
– sprawy obywatelskie,
– ochrona zdrowia,
– świadczenia społeczne,
– prowadzenie działalności gospodarczej,
– informacje sektora publicznegi,
– załatwianie spraw urzędowych on-line,
– zdobywanie potrzebnych informacji urzędowych.
Dlatego też w celu uzyskania kompleksowych danych, na podstawie których powinny być ukazane zapotrzebowania mieszkańców w zakresie umiejętności cyfrowych uprzejmie prosimy o wypełnienie ankiety dostępnej pod wskazanym linkiem do dnia 31.12.2015 roku.
http://www.ankietka.pl/ankieta/210536/ankieta-gmina-kleczew.html
Z poważaniem;
Zarząd Główny
Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP