Wniosek o wydanie dowodu osobistego z powodu utraty lub uszkodzenia składany drogą elektroniczną można złożyć dopiero po zgłoszeniu uraty/uszkodzenia w urzędzie gminy albo przez internet. Jeśli jesteś za granicą, zgłoś utratę lub uszkodzenie dowodu w konsulacie (osobiście, listownie, faksem). Po otrzymaniu twojego zgłoszenia urzędnik unieważni twój dowód. Jeśli chcesz zgłosić utratę albo uszkodzenie swojego dowodu osobistego przez internet – potrzebujesz profilu zaufanego. Kiedy już zgłosisz utratę albo uszkodzenie swojego dowodu osobistego – złóż wniosek o nowy dowód.
Wysarczy wejść na https://www.gov.pl/web/gov/zglos-utrate-lub-uszkodzenie-swojego-dowodu-osobistego-uniewaznij-dowod
Jeśli myślisz, że twój dowód jeszcze się odnajdzie, skorzystaj z innej usługi. Możesz czasowo zawiesić swój dowód i wycofać jego zawieszenie, kiedy go znajdziesz. Z tej usługi możesz skorzystać, wyłącznie jeśli zaginiony dowód jest e-dowodem wydanym po 4 marca 2019 roku.
https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zawieszenie-lub-cofnij-zawieszenie-swojego-e-dowodu
Źródło: gov.pl
fot. gov.pl