Tysiące zdjęć lotniczych wykonają w październiku w powiecie konińskim przedstawiciele firmy OPEGIEKA Sp. z o.o. w Elblągu. Tak zwane naloty są niezwykle ważną częścią projektu „Wzmacnianie zastosowania Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych w Powiecie Konińskim – Integracja i harmonizacja baz danych oraz udostępnianie elektronicznych usług publicznych”.
Lotnicze pionowe zdjęcia fotogrametryczne posłużą do przygotowania cyfrowej mapy powiatu konińskiego. W październiku, ale tylko wtedy, kiedy pozwoli na to pogoda, nad naszymi głowami latać będzie samolot Vulcanair wyposażony w wielkoformatowe kamery, które pozwolą na dokładne zobrazowanie tego, co rzeczywiście znajduje się na terenie powiatu konińskiego. W taki zakresie zdjęć tego terenu nie wykonywano od… kilkudziesięciu lat. Podczas wykonywania prac w celu na terenie powiatu konińskiego oznaczonych będzie ponad 300 fotopunktów, które będą malowane na drogach oraz wykładane np. na polach. Wykonawcą zdjęć jest konsorcjum firm: OPEGIEKA Sp. z o.o. z Elbląga i MGGP Aero Sp. z o.o. z Tarnowa.
Umowę na realizację projektu „Wzmacnianie zastosowania TIK w Powiecie Konińskim – Integracja i harmonizacja baz danych oraz udostępnianie elektronicznych usług publicznych” podpisano 29 sierpnia 2017 r. w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu, choć faktycznie działania związane z jego realizacją trwają od ubiegłego roku. Głównym celem projektu jest usprawnienie obsługi klienta i funkcjonowania administracji samorządowej poprzez wdrożenie nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych w 15 jednostkach samorządu terytorialnego (powiat koniński + 14 gmin).
Efektem projektu będzie wdrożenie rozwiązań mających zapewnić publiczny dostęp do aktualnych danych przestrzennych partnerów projektu (np. miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, wypisy z rejestrów gruntów itp.) Projekt ma usprawnić poprawić jakość szeroko rozumianej informacji przestrzennej, oraz upowszechnić dostęp do informacji publicznej. Dodatkowo ma wprowadzić innowacyjne rozwiązania, czyli umożliwić na co najmniej dwustronną interakcję pomiędzy klientami urzędów a mieszkańcami powiatu. Przekładając to na prosty język można powiedzieć, że to, co było analogowo, będzie teraz cyfrowe i dostępne bez konieczności wizytowania kolejnych urzędów.