W związku z wystąpieniem na obszarze gminy niekorzystnego zjawiska suszy w rolnictwie istnieje możliwość szacowania strat. W pierwszej kolejności producent rolny ma obowiązek złożenia wniosku o oszacowanie szkód za pośrednictwem aplikacji publicznej „zgłoś szkodę rolniczą” przy pomocy profilu zaufanego. Aplikacja automatycznie generuje protokół oszacowania szkód (gdy szkody wynoszą powyżej 30% średniej rocznej produkcji rolnej) lub kalkulację oszacowania szkód (gdy szkody wynoszą nie więcej niż 30% średniej rocznej produkcji rolnej). Uruchomienie aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą” dla producentów rolnych pojawi się w najbliższych dniach. Zgłoszenie szkody przez aplikację jest warunkiem koniecznym do uzyskania protokołu elektronicznego z oszacowaniem strat.
W przypadku uwag do wyników oszacowania strat przez aplikację, rolnik może zwrócić się o dodatkowe szacowanie szkód przez komisję gminną, która dokona oceny strat podczas wizji w terenie. Wówczas powinien złożyć wniosek do Komisji działającej na terenie gminy do Urzędu Gminy i Miasta w Kleczewie – Biuro Obsługi Interesanta w terminie do 4 sierpnia 2023 roku.
Wniosek do pobrania. Można go również otrzymać w Biurze Obsługi Interesanta.
Szacowanie strat spowodowanych suszą
Archiwum