We wszystkich urzędach skarbowych posługujemy się jednakowymi standardami obsługi klienta. Każda wizyta w urzędzie musi być poprzedzona rezerwacją. A co to jest wizyta? To każdy bezpośredni kontakt klienta z pracownikiem w urzędzie skarbowym, który wymaga zaangażowania i czasu pracownika realizującego dana sprawę. Zarezerwowanie wizyty jest proste. Wystarczy zadzwonić do urzędu skarbowego lub umówić wizytę internetowo na stronie wizyta.podatki.gov.pl. Jeśli klient przyjdzie do urzędu bez umówienia wizyty wtedy umówimy go na miejscu, ale na pierwszy wolny termin. Pierwszeństwo mają osoby z zarezerwowanymi wizytami. Dlatego bardzo gorąco zachęcam do umawiania się samodzielnie. Wizytę można zaplanować na 21 dni przed. Osoba może sama wybrać dzień i godzinę wizyty mając do wyboru czytelny terminarz, samą czynność umówienia wizyty może zrobić przez 7 dni w tygodniu o każdej porze. Usługa pomoże przygotować się do wizyty, podpowie jakie są potrzebne dokumenty, opłaty. Pozwoli to na załatwienie wielu spraw już podczas pierwszej wizyty. W ten sposób ograniczymy możliwe kolejki, które mogą powstać w związku ze zbliżającym się czasem rozliczeń podatkowych,.
Elektroniczny urząd skarbowy
Co to jest e-US
e-Urząd Skarbowy to nowoczesny sposób komunikacji pomiędzy klientem, a urzędem. Jeśli masz urządzenie podłączone do internetu to urząd działa 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Dlatego szybko i wygodnie można załatwić sprawy podatkowe - bez osobistej wizyty w urzędzie skarbowym, czy na poczcie.
Taki sposób załatwiania spraw jest ciągle ulepszany, korzysta z niego coraz więcej osób i coraz większa liczba spraw jest załatwiana. Program do elektronicznych usług jest prosty i intuicyjny. Cały czas ulepszany i dostosowywany do potrzeb klientów.
Co można załatwić w eUS
Dostępnych jest już 20 konkretnych usług. Serwis jest też przyjazny dla obcokrajowców – dostęp jest w wersji angielskiej oraz ukraińskiej.
Obecnie dostępne są usługi:
- Twój e-PIT – czyli możliwość złożenia zeznania podatkowego
- Możliwość elektronicznego wysyłania pism do organów podatkowych
- Pobieranie zaświadczeń, np. o dochodach, o niezaleganiu w podatkach
- Sprawdzenie informacji na temat zwrotów PIT i VAT
- Sprawdzenie i możliwość aktualizacji danych podatnika
- Aplikacja e-mikrofirma dla przedsiębiorców – teraz też zintegrowana z Krajowym Systemem e-Faktur
- Sprawdzenie nałożonych na klienta mandatów karnych + możliwość ich opłacenia
Usługa eZaświadczenie
Coraz większym zainteresowaniem cieszy się usługa e-zaświadczeń – jeśli korzystamy z tej usługi wtedy bezpłatnie, bez uiszczania opłaty skarbowej, automatycznie, nawet w ciągu kilku sekund możemy otrzymać zaświadczenie.
Od wprowadzenia tej usługi do eUS nasz urząd ,,wydał’ 200 eZaświadczeń, najwięcej bo 190 o dochodach. Jeśli sprawa wymaga wyjaśnienia wtedy kierujemy elektroniczny wniosek na obsługę manualną. Chodzi np. o sytuacje gdy złożono wniosek o wydanie zaświadczenia o dochodach, a nie złożono zeznania podatkowego. Takich spraw tez mieliśmy już kilkadziesiąt.
Doręczenia elektroniczne eUS
Jeśli wyrazimy zgodę na komunikacje w systemie eUS, wtedy wymiana korespondencji z urzędem skarbowym będzie odbywać się w formie elektronicznej. Jeśli jakaś korespondencja będzie do odebrania w e-urzędzie wtedy klient otrzyma zawiadomienie SMS-em lub mailem (również jednocześnie na te 2 kanały), tak jak zaznaczył w swoim wniosku o zgodzie na komunikacje elektroniczną.
e-Rezerwacja
Jeśli konieczna jest wizyta w urzędzie skarbowym można się na nią umówić rezerwując swoją wizytę na wybrany dzień i godzinę Można to zrobić dzwoniąc do urzędu pod numer 632456877 i wybierając wew. 1, można przyjść i umówić się w samym urzędzie na Sali obsługi, ale najlepiej jest zarezerwować wizytę poprzez stronę wizyta.podatki.gov.pl wybierając województwo i urząd który chcemy odwiedzić i sprawę którą chcemy załatwić. Każda osoba, która podała adres e-mail, otrzyma link do anonimowej ankiety. W ten sposób chcemy poznać opinie i wskazówki, co powinniśmy poprawić w pracy urzędu, tak, aby klienci czuli się jak najbardziej komfortowo, abyśmy mogli określić ogólne zadowolenie z wizyty, czy poziom wysiłku, który klient włożył w załatwienie swojej sprawy. Ankietowani proszeni są również o ocenę czy pracownik urzędu był kompetentny, uprzejmy, pomocny, sprawny, komunikatywny i przyjazny.
tekst: Izabela Stasiak Zastępca Naczelnika Urzędu Skarbowego w Koninie
Zarezerwuj wizytę w urzędzie skarbowym
Archiwum